Sıcak hava bunu da yaptırdı! Fransa'da "iklim izni" önerisi
Fransa yaklaşık 2 haftadır aşırı sıcaklarla mücadele ediyor. Muhalefet kanadından Yeşiller Partisi'ndense dikkat çeken bir öneri geldi. Parti, aşırı sıcak nedeniyle çalışanlara "iklim izni" verilmesini istedi.
27 Haz 2026 - 17:02
YAYINLANMA
Fransa'da Yeşiller Partisi'nin internet sitesinden yapılan açıklamada, iş yerinde termometre 40 dereceyi gösterdiğinde bundan en fazla etkilenen çalışanların korunması talep edildi.
SICAK, SEL, YANGIN İZNİ
Bu çerçevede çalışanlar için yılda 5 günlük bir "iklim izni" oluşturulması teklif edildi. Söz konusu ücretli iznin aşırı sıcaklar, sel, yangın gibi durumlarda kullanılabilmesinin öngörüldüğü kaydedildi.
İMZA KAMPANYASI BAŞLATILDI
Parti bunun için 21 Haziran'da imza kampanyası başlatırken şu ana kadar yaklaşık 8 bin 800 kişi destek verdi. Fransa'da başkent Paris ve çevresinde aşırı sıcak nedeniyle son 24 saatte yaklaşık 3 bin kişinin hastanelere başvurduğu belirtiliyor.
Kaynak :
Ntv.com.tr
YORUMLAR
İLGİNİZİ
ÇEKEBİLİR